De aanwerving en selectie van het personeel - recrutement et sélection du personnel
De administratieve opvolging van dossiers van vreemdelingen die opgesloten zijn voor feiten van gemeen recht
De administratieve opvolging van de dossiers van vreemdelingen, die opgesloten zijn voor feiten van gemeen recht, omvattende:
- het nemen van een beslissing bij de invrijheidstelling;
- het beëindigingen van verblijf wanneer de vreemdeling door zijn/haar gedrag geacht wordt de openbare orde of de nationale veiligheid ernstig te hebben geschaad;
- Het uitwisselen van persoonsgegevens met de Strafinrichting waar de vreemdeling verblijft.
Arbeidsongevallen en beroepsziekten (politieagenten)
Evaluatie van lichamelijke schade - arbeidsongevallen en beroepziekten
medisch expertise of behandeling van dossiers (administratief + medisch) in het kader van een arbeidsongeval of beroepsziekte (functionarissen)
BCCM - Beheer van verzamelingen van biologisch materiaal - publieke verzamelingen
Beheer en het ter beschikking stellen van de publieke collecties aan biologisch materiaal, gerelateerde (meta) data, (verwerving van biologisch materiaal, onderhoud, bewaring, catalogeren, publieke verspreiding van informatie)
Behandeling van aanvragen tot uitoefening van rechten door de betrokkene
Krachtens de GDPR heeft de betrokkene een aantal rechten met betrekking tot de verwerking van zijn persoonsgegevens (cf. hoofdstuk III GDPR). De aanvraag wordt ontvangen door de functionaris voor gegevensbescherming (DPO) via het elektronisch formulier dat hiervoor is voorzien of per mail. De DPO onderzoekt de aanvraag, deelt ze met de betrokken diensten en eventueel met opvangpartners of betrokken verwerkers, zodat het Agentschap een zo volledig mogelijk antwoord zou kunnen geven.
Behandeling van klachten geadresseerd aan de FOD Kanselarij van de Eerste Minister
Burgers kunnen vragen stellen aan de verschillende afdelingen van de FOD Kanselarij van de Eerste Minister via een contactformulier (website) of per e-mail. Klachten kunnen via verschillende kanalen worden geadresseerd ( federale of eerstelijns bemiddelaar of rechtstreeks). De gegevensverwerking is gecentraliseerd en gestandaardiseerd en de persoonsgegevens van de klarder worden niet doorgegeven aan de betrokken dienst. De vragen worden doorgestuurd naar de communicatiedienst, die de schakel vormt tussen de burger en de betrokken dienst.
Behandeling van vragen gericht aan de FOD Kanselarij van de Eerste Minister
De burger kan via forumlieren ( bv. het contactformulier) vragen stellen aan de verschillende diensten van de FOD Kanselarij en aan haar sateliete eenheiden. Deze formulaires staan op verschillende websites van de FOD Kanselarij of worden zefls rechtstreeks per e-mail naar de FOD Kanselarij gezonden. De vragen worden doorgestuurd naar de communicatiedienst die de tussenpersoon vormt tussen de burger en de betrokken dienst.
Behandeling van vragen gesteld aan PressCenter en ResidencePalace
De (potentiële) partners van het perscentrum (IPC) kunnen via formulieren ( bv. het contactformulier) vragen stellen aan de verschillende diensten van het centrum. Deze formulieren staan op verschillende websites van de FOD Kanselarij of wroden zelfs rechtstreeks per e-mail naar eht perscentrum gezonden. De vragen worden rechtstreekd door de International Press Center behandeld.
Beheer en exploitatie van de MERI-website (dienst Belspo)
De activiteiten van de dienst MERI van Belspo bekendmaken en valoriseren. Statistische gegevens en andere informatie over onderzoek, ontwikkeling en innovatie in België toegankelijk maken voor de bezoekers van de website (voor iedereen die op zoek is naar statistieken over onderzoek en innovatie)